Praca magisterska o marketingu w Social Media może być na pewno interesującym wstępem do pracy w szeroko pojętej reklamie i sprzedaży. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci coraz więcej czasu spędzają w mediach społecznościowych. W tym tekście podpowiemy, jak pisać swoją pracę magisterską o takim właśnie temacie.
W pierwszym rozdziale pracy magisterskiej o marketingu w socjal mediach, który jest z reguły rozdziałem teoretycznym, trzeba omówić wszelkie zagadnienia teoretyczne. Na pewno trzeba tutaj określić, czym tak naprawdę są media społecznościowe. Część teoretyczna jest na pewno ważna, ale jest nie najważniejsza. Najważniejsza będzie część badawcza, która będzie “sercem” Twojej pracy magisterskiej z Marketingu.
Czym są Social Media?
Social media są to różnego rodzaju serwisy, które umożliwiają szybką wymianę informacji pomiędzy użytkownikami o podobnych zainteresowaniach, czy też o zbliżonym światopoglądzie. Najpopularniejsze media społecznościowe na świecie to obecnie Facebook, YouTube, czy też Instagram. Z racji tego, że serwisy te mają coraz większe ilości użytkowników, są one świetnymi platformami do promocji usług i produktów. Pisząc o social media w rozdziale pierwszym swojej pracy magisterskiej z Marketingu warto omówić także typy reklam, jakie są wykorzystywane w social mediach.
Kolejne rozdziały pracy magisterskiej o marketingu w Social Mediach.
Tego typu pracę magisterską najlepiej pisać na podstawie działań promocyjnych danej firmy w social media. Przykładowo Facebook pozwala łatwo dotrzeć do ściśle określonej grupy użytkowników. Jest to idealne miejsce do promocji usług, osobowości jak i produktów. Wiele małych firm rezygnuje z tworzenia stron internetowych, na rzecz posiadania fanpage’a tylko na tym serwisie. Idealnie byłoby, gdyby firma, o której piszesz, promowała się nie tylko na Facebooku, ale również korzystała z YouTuba, Twittera oraz innych mediów społecznościowych.
Praca magisterska z Marketingu ma wtedy sens, gdy opisuje realne, promocyjne działania. Nie inaczej powinno być w przypadku Twojej pracy magisterskiej w Social Media. Im Twój tekst będzie bardziej praktyczny, tym większa będzie jego wartość zarówno edukacyjna, jak i naukowa. Nie bez powodu Juliusz Cezar mawiał, że “nauczycielem wszystkiego jest praktyka”. W części badawczej staraj się prezentować możliwie dużo konkretnych danych liczbowych. Wykorzystuj również badania statystyczne aby znaleźć wszelkie możliwe korelacje. Znajomość statystyki bardzo pomaga we wszelkiej działalności naukowej.
Ostatni rozdział Twojej pracy magisterskiej z marketingu o Social Mediach musi zawierać odpowiednie podsumowanie wraz z różnymi refleksjami. Przede wszystkim musisz tutaj napisać, czy tego typu działania prowadzone przez firmę, która udostępniła Tobie dane, były skuteczne czy też nie. Możesz tutaj również napisać co należałoby zrobić, aby osiągnąć lepsze efekty kampanii reklamowych w Social mediach, prowadzonych przez daną firmę. Im więcej tutaj będzie Twoich konkretnych wniosków, popartych odpowiednimi wyliczeniami, tym lepiej dla Twojego tekstu naukowego.
Możesz się tutaj również pokusić o prognozę co do rozwoju marketingu w social media w przyszłości. Wiedza o tym co będzie, jest z reguły więcej warta, niż wiedza o tym co już było. Znajomość przyszłych trendów pozwala na lepsze dostosowanie swoich kompetencji do ciekawych perspektyw na rynku pracy.
Praca magisterska o marketingu w Social Media, a przyszłe perspektywy.
Praca magisterska o marketingu w Social Media może być ciekawym preludium do dalszej kariery. Jeśli interesuje Ciebie szeroko pojęty marketing internetowy, to na pewno jest to zagadnienie, o którym warto pisać swoją pracę dyplomową. Obecnie w Polsce jest bardzo dużo firm, które specjalizują się w tego typu formie promocji.
“W świecie współczesnego biznesu to jałowe być twórczym, oryginalnym myślicielem, jeśli nie umiesz sprzedać swojej kreatywności”.
David Ogilvy
Jeśli interesuje Ciebie ten kierunek rozwoju kariery, to warto swoją wiedzę uzupełnić o różne zagadnienia z zakresu informatyki. Proponujemy zacząć od języków HTML oraz CSS. Kombinacja wiedzy informatycznej oraz marketingowej może Tobie pomóc w zdobyciu wymarzonego stanowiska, oraz co za tym idzie, wysokiego wynagrodzenia. Poza tym kto wie, czy tego typu praca magisterska z Marketingu nie będzie dla Ciebie preludium do własnego biznesu prowadzonego w Internecie.