Pisanie pracy magisterskiej z Marketingu jest dla wielu studentów niełatwym zadaniem. W poniższym tekście przedstawiamy rozmaite porady, które pomogą Tobie w napisaniu świetnej pracy dyplomowej z dziedziny, którą studiujesz. Poza tym zaprezentujemy tutaj Tobie przykładowe problematyki, które są poruszane w tego typu pracach dyplomowych. Zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu!
Na pewno podstawą kwestią jest określenie, o czym chcesz pisać swoją pracę magisterską z Marketingu. Najlepiej tego typu tekst naukowy pisać o tych zagadnieniach, którymi chcesz się zajmować w swojej karierze. Przykładowo, jeśli interesuje Ciebie promowanie usług i produktów w Internecie, to Twoja praca dyplomowa powinna koncentrować się na marketingu w Internecie. Jeśli będziesz pisać problematyce, która Ciebie pasjonuje i widzisz w niej swoją przyszłość, to na pewno wszelka działalność naukowa będzie dla Ciebie o wiele łatwiejsza. Poniżej prezentujemy przykładowe motywy przewodnie prac magisterskich z zakresu Marketingu.
Ocena strategii marketingowej danej firmy. |
Analiza kampanii promocyjnej wybranej firmy w Internecie. |
Skuteczność przekazu podprogowego w Internecie. |
Marketing narracyjny w kreowaniu świadomości marki. |
Autorski projekt programu lojalnościowego dla sklepu internetowego. |
Marketing szeptany jako narzędzie promocji |
Promocja usług i produktów w mediach społecznościowych. |
Projekt biznesplanu dla nowej placówki danej sieci franczyzowej. |
Badania marketingowe poprzedzające wdrożenie nowego produktu na rynek. |
Rola i znaczenie marketingu na rynku usług finansowych. |
Jeśli masz już upatrzoną tematykę swojej pracy dyplomowej z Marketingu to bardzo dobrze. Przedstaw teraz zagadnie o, którym chcesz pisać, swojemu promotorowi. On na pewno oceni, czy problematyka Twojej pracy magisterskiej jest dla Ciebie odpowiednia, czy też warto się skupić w swojej pracy dyplomowej na czymś innym. Warto korzystać z porad swojego promotora, ponieważ on ma bardzo bogate doświadczenie związane z działalnością naukową. Na pewno jego sugestie będą dla Ciebie bardzo pomocne!
Jak wybrać temat swojej pracy magisterskiej z Marketingu?
Z pewnością bardzo dobrze by było, gdybyś już podczas studiów znalazł pracę w dziale marketingu. Żadne studia nie dadzą Tobie tego, co działanie w realnej praktyce. Nie bez powodu Juliusz Cezar mawiał, że “nauczycielem wszystkiego jest praktyka”. To właśnie podczas realnego działania, widzisz, które aspekty marketingu mają swoją przyszłość, a które powoli, ale jednak odchodzą do lamusa.
Przy wyborze swojego tematu pracy magisterskiej z Marketingu musisz mieć również na względnie dostęp do danych. Dobrze byłoby, gdyby Twoja praca dyplomowa zawierała konkretne wyniki oraz statystykę. Z pewnością rozmaite dane finansowe również byłyby mile widziane. Innymi słowy, dostęp do danych jest bardzo ważny w każdej działalności naukowej. Staraj się więc wybrać takie zagadnienie na swoją pracę dyplomową, do którego nie zabraknie Tobie informacji. Dobrze byłoby, gdybyś miał już zaprzyjaźnioną firmę, która udostępni potrzebne Tobie dane marketingowe oraz ewentualnie wyniki finansowe.
Wskazówki dotyczące wszelkiej działalności naukowej.
Po pierwsze planuj swoje posunięcia. Rozpisz sobie, jakie elementy swojej pracy dyplomowej będziesz tworzyć i kiedy. Planowanie jest bardzo istotne dla każdej działalności naukowej. Cele, jakie sobie tam stawiasz, nie mogą być przesadnie ambitne. Przede wszystkim muszą być one dostosowane do Twoich możliwości oraz umieszczone w konkretnym czasie. Generalnie warto najpierw zaczynać od rzeczy trudnych, Jeśli z nimi sobie poradzisz, to tworzenie rzeczy łatwych powinno być już raczej czystą formalnością.
Kolejną bardzo ważną rzeczą jest Twoja “etyka pracy”. Chodzi generalnie o, to aby być systematycznym pragmatykiem, który wie, że bez regularnego wysiłku intelektualnego nie ma pożądanych rezultatów. Staraj się więc pisać swoją pracę magisterską z Marketingu przez dwie, trzy godziny dziennie. Dzięki takiemu podejściu nie tylko wyrobisz sobie nawyk systematycznego działania, ale będziesz również tworzyć dużo, wartościowego materiału na swoją pracę dyplomową.
Pamiętać musisz o tym, że treści, jakie tworzysz, muszą być nadzorowane przez Twojego promotora. Innymi słowy, musi on wiedzieć, czy Twoja praca magisterska z Marketingu zmierza we właściwą stronę. Staraj się więc konsultować ze swoim promotorem tak często, jak to tylko możliwe. Taka współpraca na pewno powinna wyjść Twojej pracy dyplomowej na dobre.
W swojej bibliografii zamieszczaj pozycje książkowe, które nie są starsze niż ostatnie dziesięć lat. Poza tym warto jeszcze umieścić tam pozycje swojego promotora oraz osób, które będą recenzować Twoją pracę dyplomową. Jak wiadomo, każdy lubi, gdy jego dorobek naukowy się ceni. Jeśli tak będziesz robić, to nikt nie będzie Tobie zarzucał, że bazujesz na nieaktualnym stanie wiedzy. Oczywiście w swojej bibliografii możesz mieć również parę pozycji ponadczasowych, takich jak np. “Marketing” Kotlera.
Pisanie pracy magisterskiej z Marketingu – konkluzja.
Pisanie pracy magisterskiej z Marketingu jest na pewno dla niejednego studenta niesamowicie stresujące i czasochłonne. Na pewno najlepiej podchodzić do swojej pracy dyplomowej jako preludium do swojej kariery w marketingu. Jeśli tak właśnie będzie, to wówczas z motywacją do wszelkich działań naukowych, na pewno nie będzie u Ciebie na wysokim poziomie. Sęk w tym, aby widzieć związek między biznesową praktyką, a swoją pracą dyplomową. Temat, o którym napiszesz swoją pracę dyplomową, będzie najprawdopodobniej tym, w którym staniesz się ekspertem.
“Jeśli pracujesz nad czymś, na czym naprawdę Ci zależy, nie musisz być popychany. Wizja cię przyciąga”.
Steve Jobs
Z pewnością Twoja praca dyplomowa z Marketingu będzie miała wartość dla Twoich potencjalnych pracodawców, jeśli będzie ona miała związek z problemami, które występują w realnej, marketingowej działalności. Innymi słowy, Twoja praca dyplomowa będzie Twoją wartościową wizytówką, jeśli będzie ona miała praktyczny charakter. Na obecnym rynku pracy w cenie są nie teoretycy, a praktycy, którzy potrafią realizować konkretne działania. Jak mawia arabskie przysłowie “najlepszą szkołą jest doświadczenie” i musisz o tym pamiętać, nie tylko podczas swoich studiów, ale również podczas swojej marketingowej kariery.