Pisanie prac licencjackich z Marketingu jest dla wielu studentów nie lada wyzwaniem. Z reguły jest do dla nich pierwsza praca naukowa. W poniższym tekście przedstawimy przykładowe problematyki tego typu prac. Poza tym zaprezentujemy tutaj również przydatne porady, które pomogą Tobie osiągnąć finalny sukces naukowy. Dzięki nim łatwiej napiszesz swój licencjat z Marketingu.
Na pewno bardzo ważną rzeczą są Twoje ambicje. Praca licencjacka powinna stanowić dla Ciebie cenne przygotowanie do przyszłej kariery. Nie zaś smutną konieczność. Wybór odpowiedniej problematyki, którą chcesz się zajmować, musi być bardzo dobrze przemyślany, ponieważ jest bardzo prawdopodobne, że To w niej staniesz się ekspertem. Poniżej znajdują się rozmaite przykładowe motywy przewodnie na prace licencjackie z zakresu Marketingu.
- Wykorzystanie marketingu internetowego w strategii marketingowej danej firmy.
- Rola analizy strategicznej we współczesnym marketingu.
- Działania z zakresu marketingu partyzanckiego. Jaka jest ich efektywność?
- Marketing szeptany na przykładzie działań danej firmy,
- Skuteczny marketing bankowy na przykładzie działań banku X.
- Marketingowa rola narracji o produkcie.
- Wykorzystanie marketingu narracyjnego w firmie produkcyjnej.
- Sposoby na badanie efektywności reklamy.
- Badanie efektywności programów lojalnościowych.
- Sposoby budowania marketingu wartości.
- Ocena skuteczności wykorzystania product placement.
- Plan strategii wprowadzania nowego produktu na rynek.
- Mocne i słabe strony marketingu sieciowego.
Tematy prac licencjackich z Marketingu – przykłady.
Porady dotyczące tworzenia licencjatu z Marketingu.
Wybierając dany temat, musisz mieć pewność, że będziesz w stanie uzyskać niezbędne Tobie informacje. Większość firm chroni swoje dane. Zaliczyć do nich można przykładowe różne wyniki badań marketingowych, czy też rezultaty przeprowadzonych kampanii reklamowych. Dostęp do tego typu rzeczy jest kwestią szczególnie ważną. Jeśli nie będziesz mieć dostępu do danych, to Twoja działalność naukowa nie ma sensu. Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do takich informacji, to zawsze możesz wybrać taki temat, który umożliwi Tobie zrobienie własnych badań.
Dexter Yager
Twój temat pracy licencjackiej z Marketingu musi zostać zatwierdzony przez promotora. Jeśli wybór odpowiedniej tematyki sprawia Tobie problemy, to porozmawiaj o tym ze swoim promotorem. On na pewno doradzi Tobie najlepszy motyw przewodni, który najbardziej będzie Ci odpowiadał. Być może on sam zaproponuje Tobie problematykę, która będzie najlepiej odpowiadała Twoim preferencjom. Poza tym, warto szukać inspiracji dla siebie w literaturze i w mediach poświęconych marketingowi. Tego typu aktywność na pewno będzie poszerzać Twoje marketingowe horyzonty.
Kolejne wskazówki dotyczące tworzenia licencjatu z Marketingu.
Praca licencjacka z Marketingu stanowić będzie zapewne Twoją pierwszą pracę dyplomową. Problematyka tej pracy dyplomowej nie musi być przesadnie ambitna. Idealny temat to taki, który odpowiada Twoim ambicjom zawodowym oraz masz do niego odpowiednie dane. W tworzeniu swojego licencjatu musisz być przede wszystkim pragmatykiem. Aby napisać dobrą pracę licencjacką, musisz przede wszystkim być osobą systematyczną. Zawsze możesz pisać swoją pracę licencjacką przez dwie lub trzy godziny dziennie. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskasz dużą ilość materiału. Potem systematycznie będziesz go obrabiać, po rozmowach ze swoim promotorem.
Kolejną bardzo ważną rzeczą przy tworzeniu licencjatu z Marketingu jest literatura, którą wykorzystujesz w swojej bibliografii. Zadbaj o to, aby nie była ona starsza aniżeli ostatnie dziesięć lat. Dzięki tego typu postępowaniu nikt nie zarzuci Tobie, że Twoja praca dyplomowa bazuje na przestarzałej wiedzy. Jeśli korzystasz ze starszej aniżeli 10 lat literatury, to upewnij się, że jest to ponadczasowa klasyka. Przykładem takiego ponadczasowego dzieła jest przykładowo “Marketing” Philipa Kotlera.
Pisanie prac licencjackich z Marketingu. Podsumowanie.
Pisanie prac licencjackich z Marketingu jest na pewno sporym wyzwaniem. Aby z powodzeniem mu podołać, musisz wykazać się przede wszystkim systematyką oraz wiedzą merytoryczną. Licencjat pozwala wyrobić sobie cenne nawyki i umiejętności, które mogą zaprocentować w przyszłości.
Najlepiej swoją pracę dyplomową z Marketingu traktować jako wstęp do swojej działalności zawodowej. Trzeba również dbać, o to, aby miała ona ścisły związek z praktyką. Jeśli Twój licencjat będzie oderwany od realiów rynkowych, to wówczas jego wartość dla potencjalnego pracodawcy będzie niska. Jak pisał Dale Carnagie “tylko używana wiedza pozostaje w umyśle”. W swoim życiu zawodowym staraj się więc do zdobycia jak największej ilości praktycznych umiejętności marketingowych. Ograniczanie się tylko studiowania wiedzy teoretycznej, może być niewystarczające, aby osiągnąć sukces na współczesnym rynku pracy.