Praca magisterska o marketingu sieciowym

Praca magisterska o marketingu sieciowym

Praca magisterska z Marketingu powinna dotyczyć jakiegoś ciekawego zagadnienia. Takim z pewnością jest marketing sieciowy, zwany również MLM-em (skrót od angielskiego pojęcia Multi Level Marketing). Temat ten jest bardzo intrygujący i kontrowersyjny. Z drugiej strony, wiele osób, które kiedyś było związanych z marketingiem sieciowym, dziś są wziętymi sprzedawcami produktów luksusowych bądź też sprawnymi menedżerami. Tak czy inaczej, zapraszamy do przeczytania poniższego artykułu.

Pisząc ten temat swoją pracę magisterską, najlepiej mięć wybraną jakąś konkretną firmę, na podstawie której będziesz prezentować zagadnienie marketingu sieciowego. Dzięki takiemu podejściu wszelkie niuanse marketingu sieciowego będzie łatwiej wytłumaczyć. Rozdział pierwszy pracy dyplomowej z Marketingu powinien być rozdziałem teoretycznym. W nim należy zawrzeć pojęcie marketingu sieciowego.  Definicji tego pojęcia jest bardzo wiele. Należy zaprezentować tu rozmaite definicje i wybrać jedną, którą będziesz uznawać za najważniejszą. Naszą definicję marketingu sieciowego prezentujemy poniżej.

Marketing sieciowy (wielopoziomowy) to system, polegający na budowaniu regularnej sieci powiązań poprzez polecenia, w którym produkt/usługa może trafić bezpośrednio od producenta do nabywcy, dając możliwość zarobkowania osobom zaangażowanym w sieć poleceń.

W części teoretycznej warto również szeroko opisać historię marketingu sieciowego. Z pewnością warto tutaj zawrzeć różne liczby związane z tą formą gospodarki. Można powiedzieć, że część teoretyczna jest ważna, ale najważniejszą częścią będzie część druga, czyli część badawcza, która będzie swego rodzaju sercem całej pracy dyplomowej.

Kolejne części pracy magisterskiej o marketingu sieciowym.

W rozdziale drugim Twojej pracy magisterskiej z Marketingu należy przedstawić skuteczność działania systemu MLM. Zaprezentować trzeba tu rozmaite dane, które wskazywałyby, że ten system ekonomiczny działa lub nie. Biorąc pod uwagę, to, że firm działających w oparciu o system MLM jest relatywnie dużo, nie powinno być to trudne. Najlepiej po prostu przebadać działanie konkretnej firmy z marketingu sieciowego. Ewentualnie zawsze możesz przeprowadzić jakieś własne badania dotyczące marketingu sieciowego. Przykładowo takie badania mogą koncentrować się na analizie preferencji konsumenckich klientów, którzy nabywają produkty w marketingu sieciowym.

Praca magisterska z marketingu
Praca magisterska o marketingu sieciowym może dać Tobie bardzo cenną wiedzę!

W rozdziale trzecim swojej pracy magisterskiej o marketingu sieciowym należy przedstawić swoje ostateczne zdanie dotyczące systemu MLM. Warto tutaj zawrzeć swoje wnioski i refleksje odnośnie systemu MLM. Trzeba tu również zaprezentować argumenty za i przeciw temu systemowi.  Zwolennicy tego systemu argumentują, że daje on bardzo duże możliwości rozwoju. Osoby, które działają w firmach marketingu sieciowego, zyskują dużo kompetencji miękkich oraz sprzedażowych. Entuzjaści tej branży argumentują, że będąc w tej branży, można bardzo tanim kosztem zdobyć umiejętności, które są bardzo przydatne w każdym innym biznesie. Wielu ludzi, którzy kiedyś otarło się o marketing sieciowy, dziś twierdzi, że był to konieczny krok, którego wykonanie pomogło im osiągać sukcesy w innych rodzajach biznesów.

„Jeśli zdecydujesz, że będziesz robić tylko te rzeczy, o których wiesz, że będą działać, zostawisz wiele okazji na stole”.
Jeff Bezos, CEO i założyciel Amazona

Krytycy i zwolennicy marketingu sieciowego.

Krytycy tej branży uważają, że ten biznes opiera się ona na fałszywych twierdzeniach co to skuteczności działania produktów oraz co do możliwości zarobienia w tej branży pieniędzy. Argumentują oni również, że prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu w tej branży, biorąc pod uwagę statystykę, jest minimalne. Zdania co do tej branży są więc mocno podzielone. Tak czy inaczej, branża MLM oferuje na pewno bardzo dobre szkolenia sprzedażowe oraz ciekawe szkolenia z zakresu rozwoju osobistego, niemal za darmo. Na pewno warto zainteresować się tą branżą, aby móc samodzielnie wyrobić sobie o niej opinie.

Twoje kompetencje sprzedażowe mogą mieć kluczowy wpływ na kształt Twojej kariery.

Praca magisterska z marketingu o MLM-ie. Podsumowanie.

Praca magisterska z Marketingu wymaga bardzo dużego zaangażowania. Cena tej pracy to często wytężony wysiłek oraz duża dawka stresu. Tworzenie pracy dyplomowej o marketingu sieciowym na pewno daje Tobie ciekawą wiedzę. Z pewnością, jest to forma marketingu bardzo interesująca, która kładzie nacisk na rozwój osobisty oraz kompetencje sprzedażowe. Jak mawia słynny mówca motywacyjny Brian Tracy “sprzedaż jest najważniejsza”. Kompetencje wyniesione z marketingu sieciowego mogą przydać się Tobie w szeroko pojętym biznesie.

Umiejętności wyniesione z marketingu sieciowego mogą pomóc Tobie w karierze!

Kto wie, być może z tego typu pracy dyplomowej, wyniesiesz cenną wiedzę z zakresu sprzedaży. Wiedza tam, może mieć kluczowe znaczenie dla Twojego późniejsze rozwoju zawodowego. W każdej obecnie firmie jest dział sprzedaży, a handlowiec jest jednym z najbardziej poszukiwanych pracowników na rynku pracy. Innymi słowy, branża MLM może być dla Ciebie prawdziwą szkołą kompetencji sprzedażowych, które w dzisiejszym świecie mają fundamentalne znaczenie!

Jeśli tworzysz obecnie swoją pracę magisterską z Marketingu i interesuje Ciebie profesjonalna pomoc, to zapraszamy serdecznie!
Prace magisterskie z Marketingu – pomoc

Zostaw odpowiedź