Content Marketing – dobry temat na pracę licencjacką z marketingu

Content Marketing – dobry temat na pracę licencjacką z marketingu

Temat pracy licencjackiej z Marketingu powinien być na czasie.  Obecnie jest to bardzo gorący trend, o którym dużo w branży marketingowej się mówi. W poniższym tekście przybliżona zostanie jego definicja. Następnie wskazane zostanie jak o nim pisać w swojej pracy licencjackiej.

Zacznijmy od definicji.  Content Marketing to strategia, której celem jest zdobycie potencjalnych grup klientów poprzez publikację treści, które będą interesowały konkretne grupy odbiorców.  Ta forma marketingu bazuje na jednostronnym przekazie reklamowym. W marketingu tym liczy się budowanie długotrwałej relacji z odbiorcą, poprzez tworzenie przydatnych i wartościowych treści.

Jako Content Marketing postrzega się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane w Internecie.  Treści te mogą być bardzo zróżnicowane. Przykładowo są to materiały video, podcasty, artykuły, infografiki, raporty, poradniki i wiele, wiele więcej. Celem tych materiałów jest prezentowanie mocno wartościowych treści oraz przydatnych z punktu widzenia odbiorcy.

Content Marketing ze szczególnie stosuje się na takich portalach jak Facebook, Twitter, LinkedIn oraz Youtube. Jest on również stosowany na rozmaitych, specjalistycznych blogach.

Jako część Content Marketingu określa się również treści, które znajdują się poza Internetem. Przykładowo są to materiały w prasie, folderach, biuletynach, katalogach, ulotkach, itd.

Content Marketing, podobnie jak Marketing Wirusowy dąży do tego, aby odbiorcy sami rozgłaszali pozytywne informacje o danej marce, produkcie lub usłudze.

Praca licencjacka z Marketingu na temat tego zagadnienia powinna być możliwie, jak najbardziej powiązana z praktyką. Najlepiej pisać ją na podstawie konkretnej firmy. Należy wskazać, które działania zostały z zakresu Content Marketingu zastosowane i jaka była ich efektywność. Na końcu pracy, należałoby wskazać. co zostało zrobione dobrze, a co źle.

Temat pracy licencjackiej z Marketingu – ogólne refleksje.

Temat pracy licencjackiej z Marketingu powinien być mocno powiązany z praktyką. Obecnie w Internecie, coraz ważniejszy unikalny przekaz. Przeglądarka Google zamierza szukać w przyszłości ekspertów, którzy tworzą unikalne treści. Firmy, które będą potrafiły tworzyć wiarygodny przekaz, będą zyskiwały na znaczeniu. Jeśli dana firma nie będzie tego potrafiła, wówczas można pomyśleć o wynajęciu odpowiedniej osoby (np. Youtubera z autorytetem), by stworzyła odpowiedni przekaz, który podkreśli zalety firmowej marki, usługi, bądź produktu.

Zostaw odpowiedź